Osallistumiskeinot – Luku 3

Osallistumiskeinot – Luku 3

heinäkuu 12th, 2010 // 1:14 pm @ // Ei keskustelua

Sosiaalinen media on osallistumista ja osallistumistapoja on useita. Markkinointikäytössä ydinelementtinä on blogi. Blogina taas voi ymmärtää esimerkiksi sivuston ajankohtaista-osion, jos termi muuten on vieras. Blogi on paikka, jossa on paras sisältö ja se sijaitsee mielellään omalla sivustolla, jolloin sen toimintaa pystyy parhaiten itse valvomaan. Kaikista kovimmat jätkät kirjoittavat blogiin jokaisena päivänä ja kasvattavat sen arvoa näin lukijoiden ja hakukoneen silmissä. Myös harvempi rytmi on OK, kunhan sen pystyy hoitamaan säännöllisesti, esimerkiksi viikottain. Blogin kirjoitetaan hakusanaperusteisesti lyhyehköjä artikkeleita laajasti yrityksen aihepiiristä.

Blogiin kirjoitettuja hyviä juttuja voi saattaa verkoston tietoon muilla välineillä, kuten Facebookilla ja Twitterillä tai kommentoimalla asiallisesti ja lisäarvoa tuottavasti muiden blogeissa eli toisin sanoen siinä keskustelun lomassa, mitä verkostosi kanssa päivittäin käyt.

Videot ja kuvat ovat myös oivallinen osallistumiskeino. Laita kamera käymään ja näytä miten vehjettä käytetään, lataan sen YouTubeen ja muutamaan muuhun videosivustoon ja liität sen sieltä blogiisi lyhyen jutun yhteyteen. Voit myös tallentaa kaikki sisältösi kirjanmerkkisivustoihin, ns. social bookmarks.

Mikä osallistumiskeino on sinulle mieleisin? Tarvitsetko vinkkejä jonkin tietyn asian toteuttamiseen? Kysy täällä!


Category : Keskustelu &Osallistumiskeinot

Keskustele tästä aiheesta

Suosittelijat

"Teemu Korven kattava teos vastaa tehokkaasti kahteen oleelliseen kysymykseen sosiaalisesta mediasta: miten? ja miksi? Kirjan huolellinen ja huumorilla höystetty sisältö on asiantuntevaa sekä konkreettista ja on omiaan häivyttämään sosiaalisen median markkinoinnin ympärillä häilyvää epämääräisyyttä. Tämä edelläkävijäteos on tärkeä varsinkin pk-yrityksille markkinoinnin murroksessa."

Eero Leppänen Sosiaalisen median yrittäjä. www.rautasilta.com